Köp, betalning & leverans
Vågar jag handla här?
Vi håller hårt på kundens säkerhet. De uppgifter som lämnas här behandlar vi med respekt och inga uppgifter lämnas vidare.
För att hålla reda på ordern när du är i butiken, används tillfälliga cookies. Detta är små "minneslappar" som endast lagras i din dators arbetsminne. När du avslutar ditt nuvarande nätsurfande kommer dessa cookies att raderas.
Vi använder oss av Stripe för kortbetalningar. Stripe följer de mest strikta säkerhetskraven i branschen dvs ditt kortnummer och dina personliga uppgifter är skyddade av Stripes säkerhetsstandards. Stripe är certifierad till PCI Service Provider Level 1, det högsta möjliga certifikatet.
Kortnummer lagras aldrig hos Sunmate.
Bytesrätt
Som kund hos Sunmate har du 14 dagars öppetköp och bytesrätt. Gäller från det datum varan har levererats till dig. Konsumenten svarar för kostnaderna för återsändandet av bytesvaran. Gäller det ett byte står Sunmate för kostnaden som uppstår för att skicka den nya varan tillbaks till konsumenten. Konsumenten får undersöka varan, men ska naturligtvis skicka den tillbaks i det skick den kom. I övrigt gäller de garantier som svenska konsumentregler medger, dvs 2 års garanti på fabriksfel. Vid byte använder du den retursedeln som du kan ladda ner här:
OBS!
Under julklappshandeln (nov/dec) är bytesrätt och öppet köp förlängt till den sista januari. Under sommaren gäller följande: Vi håller stängt mellan 10/7-1/9, dvs senaste dag för beställningar och eventuella byten med leverans i juli är 9/7. Vi har förlängd bytesrätt samt öppet köp till 15/9 för beställningar gjorda 25/6 t o m 9/7. Det går att beställa i butiken men leveransen sker alltså från oss första veckan i september.
Vår adress är:
Sunmate
Svarta vägen 2
355 73 Gemla
Tel:070-5545710
Email: info@sunmate.se
Hur betalar jag?
Alla priser är angivna i svensk valuta och inkl. moms.
Du kan välja mellan olika betalningsalternativ:
- Kortbetalning = 0:-
- Swishbetalning= 0:-. Görs i direkt anslutning till beställningen. I det fall betalningen inte gjorts direkt annulleras ordern automatiskt efter två arbetsdagar.
- Observera att vi inte längre har faktura som alternativ pga att betalningsalternativet till stor del används i bedrägligt syfte. I det fall ni önskar faktura så ber vi er höra av er till oss via mail: info@sunmate.se
Leveransvillkor
Frakt- och leveranstalternativ:
Vi levererar med Postnord och försändelsen kommer direkt i din brevlåda. Om försändelsen är skrymmande och inte får plats i lådan får du en avi från Postnord och hämtar på ditt utdelningsställe.
På grund av flytt av lokal och organisatoriska förändringar håller Sunmate butiken stängd för omgående leveranser. Din beställning kommer att levereras enligt nedan:
* leveransen från oss sker under första delen av maj månad 2025 om beställning kommit oss tillhanda senast 31/3 2025
* leveransen från oss sker under första delen av juni månad om beställningen kommit oss tillhanda senast 30/4 2025
* leveransen från oss sker under första halvan av juli om beställningen kommit oss tillhanda senast 31/5 2025
Postens leveranstid tillkommer, normalt med 1-2 dagar. Avgiften är en enhetsfrakt för frakt och expedition.
Under sommaren gäller följande: Vi håller stängt mellan 14/7-31/8, dvs senaste dag för beställningar är 31/5 och för eventuella byten för leverans i juli är 6/7. Vi har förlängd bytesrätt samt öppet köp till 15/9 för beställningar gjorda innan 31/5.
Avgiften är ett enhetspris för frakt & expedition.
Vi skickar med vanlig postgång med leverans direkt i din brevlåda. Om försändelsen inte går ner i brevlådan lämnas en avi för hämtning på utdelningsstället.
Exempel: Vi lämnar in försändelsen senast torsdagen 15:e om beställning görs en söndag den 10:e och valet är inom fyra arbetsdagar.
Observera att Postens leveranstid är ej inräknad, tillkommer med normalt 1-2 dagar.
Om något blir fel?
Vi tillämpar svenska konsumenträttsregler. Om du vill reklamera något använder du den blankett som du kan ladda ner här:
Vi levererar utanför Sverige
Beställ via butiken. Välj om möjligt att betala via kort – då är det samma fraktkostnad som inom Sverige. Om du handlar från ett land som inte är med i EU, återför vi den svenska momsen till kortet. Vid övriga betalningssätt skickar vi ett extra mail om fraktkostnad och betalningsanvisningar.
Vi förbehåller oss...
Priser och produkter kan ändras utan förvarning.
Om beställd vara tar slut/ersätts eller prisändras informeras kunden via ett extramail innan leveransen utförs.